Muszę wymieniać sworznie i gumy stabilizatora po 8 kkm!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kugel12
    Classic
    • 2007
    • 31

    Muszę wymieniać sworznie i gumy stabilizatora po 8 kkm!!!

    deespe, A jakie dobre są elektryczne i skórkowane.Można nie wysiadać z auta.

    A tak naprawdę,to na Alledrogo jest pełno aukcji foteli do Octy.Komplet w dobrym stanie można kupić od 400 PLN.
  • gisama
    Ambiente
    • 2006
    • 118

    #2
    Muszę wymieniać sworznie i gumy stabilizatora po 8 kkm!!!

    Witam, dzień bez problemów z moją skodą jest dniem straconym. Muszę po 8 kkm wymienić obydwa dolne sworznie, zwłaszcza lewy. Wymieniane w lipcu zeszłego roku. Tak samo gumowe tuleje stabilizatora, te były wymieniane jeszcze później. Auto na drodze zachowuje sie poprawnie, trzyma się toru jazdy, jedynie przy rozpędzaniu przy ok. 70 km/h zaczyna autem trząść, po chwili przestaje. Alu były prostowane i wyważane. Jak można sprawdzić co jest przyczyną tego drgania i co może powodować tak szybkie zuzycie części zawieszenia?
    Pzdr Mariusz
    ________________
    1,9 TDI L&K 2000r

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Zamieszczone przez gisama
      co może powodować tak szybkie zuzycie części zawieszenia?
      polskie drogi mamy jakie mamy. Zezon zimowy- jazda po garbach z ubitego śniegu itp również mają wpływ na trwałość zawieszenia.

      Zamieszczone przez gisama
      co jest przyczyną tego drgania
      Opony, półosie, przeguby, łożyska należałoby również brać pod uwagę.
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • Bouli
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 739

        #4
        gisama, jesli to Cie pocieszy to mialem to samo, tylko ze po 15k...
        Niestety zycie w Polsce i jazda po polskich drogach wychodzi...
        Bouli
        Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
        Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
        Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)

        Komentarz

        • gisama
          Ambiente
          • 2006
          • 118

          #5
          A czy ktoś z Was miał takie objawy jak ja tj. drgania auta przy ok. 70 km/h?
          Pzdr Mariusz
          ________________
          1,9 TDI L&K 2000r

          Komentarz

          • koja86
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 3178

            #6
            gisama, ja sprawdziłbym opony spróbuj przełożyć tył z przodem
            Takie zwykłe Ambiente

            Komentarz

            • aciu
              Rider
              • 2005
              • 685

              #7
              Zamieszczone przez gisama
              A czy ktoś z Was miał takie objawy jak ja tj. drgania auta przy ok. 70 km/h?
              Miałem podobne objawy, przy 80 km/h. Jak bym się napił słodkiej śmietany i zrobił jazdę, to po 20-30 km w żołądku miałbym masło :lol: Pojechałem do ASO, ponieważ Octa nówka sztuka nie śmigana. Po 3 miesiącach walki z prezesem ASO i mojej upierdliwości aż do bólu - wymienili mi na nowe pozbawione wad :diabelski_usmiech
              Wspomnę, że auto było między innymi wysłane do Mlada Bolesłav na testy - pepiki wydały oświadczenie : "drgania i wibracje mieszczą się w granicach normy".Walki jakie toczyli fachmani z ASO to oddzielny temat na małe opowiadanko. Jestem teraz zadowolony masła w brzuszku nie mam, a co było przyczyną nikt nie wie.
              Może, u Ciebie da się zdiagnozować usterkę i nie będzie już drgała przy 70 km/h - czego gorąco życzę i pozdrawiam.

              Komentarz

              • gisama
                Ambiente
                • 2006
                • 118

                #8
                Witam, przed chwilą wymieniłem tuleje stabilizatora. Oczywiście poraz kolejny (3, za każdym razem w innym warsztacie) musiałem wrócić do warsztatu, by przykręcili dobrze koło. Na razie jest dobrze, może poprostu ja za dużo wymagam od skody.
                Pzdr Mariusz
                ________________
                1,9 TDI L&K 2000r

                Komentarz

                • RomanS
                  Elegance
                  • 2004
                  • 804

                  #9
                  Zamieszczone przez gisama
                  Muszę po 8 kkm wymienić obydwa dolne sworznie, zwłaszcza lewy. Wymieniane w lipcu zeszłego roku. Tak samo gumowe tuleje stabilizatora, te były wymieniane jeszcze później.
                  Jeśli wymieniałeś na oryginalne to raczej mało prawdopodobne. Sprawdź dobrze, czy to na pewno sworznie. Mnie w czasie przeglądu diagnosta po szarpakach powiedział, że sworznie kulowe do wymiany bo luz straszny. Tymczasem sworznie są bez luzów, natomiast silentbloki tylne wahaczy w 3 częściach :diabelski_usmiech

                  Ja w zeszłym roku przyjąłem opcję "lepszą cenowo" i wymieniłem w Norauto tylne silentbloki wahaczy przednich i sworznie kulowe. Po 10 kkm silentbloki w stanie gorszym niż fabryczne po 120 kkm, dolne sworznie bez wyraźnych luzów co prawda ale przy okazji roboty wymieniałem też teraz. Obecnie oryginalne sworznie i pełne silentbloki od Audi TT (Cupry...).
                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                  Komentarz

                  • gisama
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 118

                    #10
                    Jestem już po wymianie, więc nawet nie wiem jakiej produkcji są części. Myślę, że przy następnej wymianie "bardziej zainteresuję" się jakością części!
                    Pzdr Mariusz
                    ________________
                    1,9 TDI L&K 2000r

                    Komentarz

                    • koja86
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 3178

                      #11
                      gisama, czyli za 8tysiaków :szeroki_usmiech
                      Takie zwykłe Ambiente

                      Komentarz

                      • gisama
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 118

                        #12
                        Tuleje gumowe stabilizatora kosztowały 9 zł/sztuka, myslę, że oryginał nie będzie dużo droższy. W tym przypadku robocizna jest droższa od części więc chyba sie opłaca założyć lepsze części!
                        Pzdr Mariusz
                        ________________
                        1,9 TDI L&K 2000r

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          gisama, Juz tak, kiedys wlasnie kosztowaly w ASO 8-9zl sztuka teraz ponad 20zl
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          Pracuję...